רפואה פנימית וכירורגיה כירורגיה

צוות המרכז הרפואי בעל ידע רב ונסיון בתחום הכירורגיה הוטרינרית.

במרכז שני חדרי ניתוח – חדר ניתוחים ראשי המיועד להליכים כירורגיים סטרילים. בחדר זה מבוצעים ניתוחי בטן, ניתוחי בית חזה וניתוחים אורטופדים כמו גם הליכים שיגרתיים – עיקורים או סרוסים וטיפול בחתכים ופצעי נשיכה.
חדר הניתוח המשני מיועד לניתוחים וטיפולים הנחשבים לא סטריליים כמו טיפול באבססים או בפצעים מזוהמים וטיפולי שיניים.

מכשיר לייזר CO2 מתקדם ומכשיר רדיו-סרג'רי משמשים אותנו במגוון הליכים כירורגיים של רקמות רכות כמו ניתוחי עפעפיים, ניתוחי קיצור החיך הרך, הסרת גידולים, עיקורים וסרוסים. היתרון בניתוחי לייזר הוא דיוק גבוה והפחתה משמעותית של דימום, נפיחות וכאב במהלך הניתוח ואחריו.

אנו מעניקים חשיבות רבה לבטיחות חיית המחמד שלך בכל הליך ניתוחי הנעשה בהרדמה.
לפני ביצוע ניתוח מבוצעת בדיקה גופנית כללית עם דגש על תפקוד לבבי ונשימה. בדיקות דם כלליות נותנות מידע חשוב על קרישת הדם, תפקוד הכבד והכליות ומשפיעות על שיקולינו בביצוע הניתוח וסוג ההרדמה להליך המבוצע.

ההרדמה נעשית בשילוב חומרים הניתנים בהזרקה ובהרדמה בגז מסוג איזופלוראן הנחשב בטוח ביותר.
במהלך ההרדמה והניתוח בעל החיים מנוטר לרמות חמצן בדם, קצב לב וטמפרטורת הגוף.

שמירה על חום גופה של חיית המחמד נעשית בעזרת שמיכת חימום מיוחדת שגם מונעת חימום יתר.

הליכים כירורגיים של רקמות רכות  המתבצעים במרכז הרפואי כוללים ניתוחים נפוצים כמו עיקורים וסרוסים של כלבים חתולים, ארנבים, חמוסים ואוגרים. תפירת חתכים ופצעי נשיכה, הליכים מורכבים יותר כמו ניתוחי בטן להוצאת גידולים או גופים זרים, וניתוחי בית חזה כמו תיקון בקע סרעפתי.

ניתוחים אורטופדים מגוונים נעשים במרכז הרפואי.

דר' אילן רכשה ידע רב בקורסים והשתלמויות בנושאי תיקון שברים ע"י פלטות ופינים אורטופדיים (AO FOUNDATION), תיקון רצועה צולבת קדמית וקיבועי שברים ע"י התקן חיצוני.
הניתוחים כוללים טיפול בשברים פשוטים ומורכבים ע"י פלטות, פינים אורטופדיים או ע"י התקן אורטופדי חיצוני (External Skeletal Fixator-ESF). ניתוחים מפרקים כמו תיקון רצועה צולבת קדמית, קיבוע פיקת הברך ועוד.

למידע נוסף לגבי ביצוע ניתוחים במרכז רפואי וטרינרי אילן ניתן לצלצל 09-7745445 או למלא את הטופס: