רפואה מונעת וחיסונים בדיקות וטרינריות שוטפות

חיות המחמד שלנו מתבגרות ומזדקנות בקצב מהיר יותר מאיתנו. כבעלים של כלב, חתול, ארנבת, שרקן או אוגר, חשוב לנו לשמור על בריאותם במהלך כל שנות חייהם. בדיקה רפואית וטרינרית  באופן סדיר מאפשרת מניעת מחלות בחיות המחמד שלנו, גילוי מחלות בשלב מוקדם וטיפול יעיל יותר בבבעיות רפואיות.

חלק מאיתנו – בעלי כלבים, חתולים וחיות אחרות, נוטים להמעיט בערך הבדיקה הוטרינרית מאחר וחיית המחמד שלנו נראית לנו בריאה – היא שותה, אוכלת, משחקת….הכל בסדר.
תחושה זו עלולה להיות מוטעית וזאת כי חלק מהבעיות הרפואיות והמחלות כמו לחץ דם גבוה או מחלות לב גורמות לסימני מחלה רק בשלב מאוחר של המחלה.
הבדיקה הוטרינרית מתחילה בשאלות שתישאלו ע"י הוטרינר/ית ומתייחסות לבריאות חיית המחמד שלכם.
שאלות אלו חשובות באיתור בעיות רפואיות. לדוגמא: האם הכלב או החתול שלך שותים הרבה? שתיה מרובה עשויה להיגרם ממחלות כמו סוכרת, אי ספיקת כליות או בעיות הורמונליות. המשך האבחון של מחלות אלו יכול להעשות בבדיקות דם ושתן.

לאחר לקיחת הסטוריה רפואית יבצע הוטרינר בדיקה גופנית.

הבדיקה מתחילה בראש וכוללת בדיקת אוזניים, עיניים, פנים ופה. בדיקת חלל הפה חשובה באיתור דלקות שיניים וחניכיים, בעיה ש-85% מהכלבים והחתולים יסבלו ממנה במהלך חייהם.
בדיקת חלל הפה במכרסמים חשובה באיתור בעיות התאמת מנשך וצמיחת שניים יתר על המידה – זאת מאחר ושיני המכרסמים צומחות במהלך כל שנות חייהם, צמיחת יתר תגרום לכאב, פציעות וקשיי אכילה.

הוטרינר יאזין בסטטוסקופ ללב ולריאות  ויבדוק שינויים כמו רשרוש בלב, אי סדירות בקצב הלב או שינויים בקולות הנשימה.

איבחון מוקדם של בעיות לב ונשימה מאפשר לנו להעניק לחיית המחמד שלכם טיפול יעיל יותר ואף להאריך את חייה.

מישוש הבטן מיועד לבדיקת האיברים הפנימיים-כבד, טחול, כליות, מעיים כמו גם איתור גופים זרים או גידולים.
בדיקת העור מאפשרת איתור מחלות עור, גושים או נפיחויות ובדיקת בלוטות הלימפה החיצוניות.
בהמשך תיבדק הפרווה לאיתור יובש או שומניות יתר הקשורים לעיתים לתזונה לא מתאימה, טפילים חיצוניים כמו פרעושים או קרציות ולקויות עור כמו פצעים או קרחות.
בדיקה רקטאלית מאפשרת בדיקת הפרוסטטה בזכרים, גידולים בחלק האחורי של המעי ובדיקת בלוטות הריח שלעיתים נסתמות ועשויות לגרום לחוסר נוחות ולזיהומים.
מדידת חום רקטאלית תוסיף מידע  על בעיות רפואיות הגורמות לעליה או ירידה בחום הגוף.
אם יש התוויה תעשה בדיקה אורטופדית בעצמות והמפרקים של חיית המחמד לאיתור כאב וגורמי צליעה.

חיית המחמד שלכם תישקל במהלך הביקור במרפאה. אם היא מאבדת משקל תיבדקנה בעיות רפואיות או מחלות העשויות לגרום לאובדן משקל, אם היא עולה במשקל או סובלת מעודף משקל תיבדקנה סיבות רפואיות לכך או שיומלץ שינוי תזונתי ומעבר למזון דיאטטי מתאים.

למידע נוסף לגבי בדיקות וטרינריות שוטפות ניתן לצלצל 09-7745445 או למלא את הטופס: